ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı'nın Faydaları

Bilişim sektörüne ile alakalı Uygulama Kılavuzu olan ISO 20000 Standardının yararlarından bir kısmı aşağıda belirtilmiştir:
*Alıcıların gereksinimlerini doğru algılama, doğru hizmet ve her zaman destek sunma ile alıcı tatminini sağlar.
*IT kabiliyetlerinin net olarak anlaşılabilme imkanını sağlar.
*Bilişim Teknolojileri hizmet sunucular teknoloji idareli yapıdan kurtulur iş odaklı olan hizmetlere karşı daha duyarlı hale gelir.
*Alıcılara sunulan hizmetler ile ilgili daha net bir bilgi sağlaması.
*Artan hizmet kalitesi ve daha güvenir kurumsal destek sağlar.
*Kabiliyetlerin doğru çözümlenmesi ve iş doygunluğu ile daha motive personel oluşturur.
*Daha tesirli bir biçimde dış hizmet sunucusu seçme ve idare etme kabiliyeti sağlar.
*Bilişim Teknolojileri idare ve işletim tutarlarının azaltılmasına yardımcı olur.
*Hizmet süreçlerinde güvenlik, hız ve ulaşılabilirlikte artış sağlar.
*Dış hizmet sunucuları, belgelendirmeyi fark yaratıcı bir ayrıcalık olarak kullanarak zamanla sözleşmeden doğan bir ihtiyaç haline gelen bu nitelik sayesinde daha fazla iş almaktadırlar.
*İşlerin ve problemlerin tekrar tekrar ele alınmasını ve engellenmesini sağlar.
*Etkin kaynak yönetimi ve kaynakların verimli kullanımını sağlar.
*ITSM işlemleri için ITIL (IT Altyapı Kitaplığı) en iyi uygulama danışmanlığı çerçevesiyle tamamen uyumludur.
*Bilişim Teknolojileri gruplarının memnuniyetinin artmasını sağlar.
*Alıcı, son kullanıcı ve iş gereksinimlerini karşılayan hizmetlerin sunulmasının garanti altına alınması sağlar.
*Bilişim Teknolojilerinin alıcı ve iş kolları ile arasındaki iletişimin geliştirilmesi, isteklerin idare edilmesini sağlar.
*Bilişim Teknolojileri hizmetlerinin ulaşılabilirliğinin artırılmasını sağlar.
*Belgelendirme işlemi tedarikçi kontrollerinin miktarını azaltarak maliyetleri düşürebilir.
*Gereksiz işlerin seçilmesini ve devre dışı bırakılmasını sağlar.
*Daha önceki tecrübelerden öğrenme sürecinin oluşmasına yardımcı olur.
*Belgelendirme kontrolleri, etkinliği devam ettirmenize ve daha da artırmanıza yardımcı olan hizmet yönetimi işlemlerinin düzenli olarak değerlendirilebilmesini sağlar.
*Hizmetlerin sunumunda yer alan kişilerin rol ve mesuliyetlerin belirlenmesine neden olur.